www.liliume.com
جستجوی سریع
جستجو پیشرفته
مـقـالات عـطـر و ادکلـن

تخفیفات دوره ای
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
پرداخت آنلاین
پرداخت با کلیه کارتهای شتاب
سبد خرید
0 مورد
برو


ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: پنجشنبه ۱۵ فروردین - ۱۷:۴۹
#1

keyvan2013
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 96
آفلاین

با عرض درود خدمت دوستان
ماندگاری و پخش بو
جدا از مسئله قیمت و رایحه که تقریبا سلیقه ای هستش، ماندگاری و پخش بو بیشترین تاثیرو در خرید یه عطر برامون داره. با کمی دقت متوجه میشیم که بیشترِ افراد دنبال خرید عطر با ماندگاری طولانی و پخش عالی هستن، ولی آیا تابحال از خودتون پرسیدین چرا بیشتر عطرها دارای ماندگاری و پخش بوی متوسط و یا حتی متوسط به پائین هستن؟ آیا طراحان عطر نمیتونن عطرهاشونو جوری طراحی کنن که دارای ماندگاری و پخش عالی باشن؟ به شخصه نظرم اینه که یه عطر باید دارای ماندگاری متوسط و پخش بوی متوسط تا خوب باشه. نظر شما در اینخصوص چیه و چرا؟



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: جمعه ۱۶ فروردین - ۰۹:۲۲
#2
پای ثابت لیلیوم
پای ثابت لیلیوم

fery
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 1256
آفلاین

همانطور که می دانیم عطرها پیام های متفاوتی دارند
مثل:
رایحه گل رز،حضور در کنار دریا،بوی مرکبات،حس شکلات،بوی وانیل که مواد سازنده عطر موثر در ایجاد این رایحه ها می باشد اجزا سازنده عطرواستفاده از چوب سندل وبعضی روغن های اسانس دار ورایحه گل رز تاثیر بسیاری در بالا بودن قیمت عطر دارند
کارخانه های جهان سوم در صد مواد معطر را کم می کنند تا هزینه تمام شده کاهش یابد از مواد اولیه درجه 2 استفاده نموده واز خالص بودن عطر می کاهندکه این عوامل شدت وماندگاری عطر را پایین می آوردتاامکان خرید برای کلیه افرادمقدور باشدمن هم مثل شما با پخش بو متوسط موافقم چون قرار خودمون از رایحه عطرمون لذت ببریم نه تمام افرادی که در کنار ما حضوردارند
ماندگاری هم زیاد ملاک در خرید عطر برای من نیست چون هروقت حضورش را کم رنگ حس کنم بسویش می شتابم تا فاصله بین ماکم گردد من عطری که صبح استفاده می کنم همیشه همراهم هست



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: جمعه ۱۶ فروردین - ۰۹:۳۸
#3

lorca_1899
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 100
آفلاین
نقل قول:

keyvan2013 نوشته:

با عرض درود خدمت دوستان
ماندگاری و پخش بو
جدا از مسئله قیمت و رایحه که تقریبا سلیقه ای هستش، ماندگاری و پخش بو بیشترین تاثیرو در خرید یه عطر برامون داره. با کمی دقت متوجه میشیم که بیشترِ افراد دنبال خرید عطر با ماندگاری طولانی و پخش عالی هستن، ولی آیا تابحال از خودتون پرسیدین چرا بیشتر عطرها دارای ماندگاری و پخش بوی متوسط و یا حتی متوسط به پائین هستن؟ آیا طراحان عطر نمیتونن عطرهاشونو جوری طراحی کنن که دارای ماندگاری و پخش عالی باشن؟ به شخصه نظرم اینه که یه عطر باید دارای ماندگاری متوسط و پخش بوی متوسط تا خوب باشه. نظر شما در اینخصوص چیه و چرا؟


سلام حرف شما کاملاٌ صحیح این حرف شما یک عطر ساز فرانسوی در دوره ای که در پاریس بودم زد نگاه مردم فرانسه هم مثل شماست به عنوان مثال عطرهای چنل اگر دقت کنیم هیچ وقت ماندگاری خیلی خیلی بالایی ندارند ولی بسیار با کیفیت و خوشبو هستند البته برندی مثل Heeley این قانون به هم زده چون بیشتر محصولات پخش بو و ماندگاری خیلی خیلی بالایی دارند عطر Agarwood این برند اگر شد تست کنید



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: جمعه ۱۶ فروردین - ۱۷:۴۳
#4

matavos
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 49
آفلاین
نقل قول:

keyvan2013 نوشته:

با عرض درود خدمت دوستان
ماندگاری و پخش بو
جدا از مسئله قیمت و رایحه که تقریبا سلیقه ای هستش، ماندگاری و پخش بو بیشترین تاثیرو در خرید یه عطر برامون داره. با کمی دقت متوجه میشیم که بیشترِ افراد دنبال خرید عطر با ماندگاری طولانی و پخش عالی هستن، ولی آیا تابحال از خودتون پرسیدین چرا بیشتر عطرها دارای ماندگاری و پخش بوی متوسط و یا حتی متوسط به پائین هستن؟ آیا طراحان عطر نمیتونن عطرهاشونو جوری طراحی کنن که دارای ماندگاری و پخش عالی باشن؟ به شخصه نظرم اینه که یه عطر باید دارای ماندگاری متوسط و پخش بوی متوسط تا خوب باشه. نظر شما در اینخصوص چیه و چرا؟

سلام متقابل
فرمایش شما صحیح است. در این خصوص، اول اینکه ترکیباتی که در صنعت عطر استفاده میشن به دو دسته: شیمیایی و طبیعی تقسیم بندی می شن. در خصوص ترکیبات طبیعی، دو دسته بندی داریم: گیاهی و حیوانی. خب تا اینجا به دسته بندی موادی آشنا شدیم که "روغن معطر" ازشون استخراج میشه. عطر ها علاوه بر روغن های معطر از مواد اضافه دیگه ای هم سود می برن. اول از همه میشه به ثابت کننده های عطر اشاره کرد که کارشون اینه که باعث پایداری عطر بشن و چند تا وظیفه دیگه هم دارن که از حوصله بحث خارج هست. دومین چیز مورد اشاره، حلال هست که وظیفه حمل عطر رو بر عهده داره. این ها رو تا اینجا داشنه باشید. برمیگردیم به روغن های معطر که از دسته طبیعی حیوانی به دست میان. این مواد هنکام تقطیر مولکولی برای خالص سازی شدن جهت استفاده در عطر، همیشه دارای فرومون های غیر قابل جداسازی هستند که جزئی از فرمول می بوده. اتحادیه های جهانی مختلفی استفاده از این دسته بندی رو در تولیدات عطری ممنوع اعلام کردن. کارخانه های عطر سازی به سنتز و تولید مصنوعی این مواد روی آوردن بعنوان مثال به جای مشک از سویتون و بجای عنبر از کاستوریوم استفاده کردن. این مواد بویی بسیار مشابه با مواد طبیعی دارن اما "فعال کنند های طبیعی" رو همراه ندارن، برهمکنش متفاوتی با سایر مواد در عطر مخصوصا حلال دارن و بر خلاف مواد حیوانی، نیاز مبرمی به فیکساتورها دارن. در تولیدات قبلی فیکساتور+مواد طبیعی حیوانی= ماندگاری بالا.
مورد بعدی که قابل اشاره هست، حاشیه سودی هست که هر روز بیشتر میشه. برای مثال تولیدی مثل تام فورد حاشیه سود 1000% رو یرای تولیداتش در نظر گرفته. به این اضافه کنید غنی شدن دنیا از روایح تکراری و نیاز به "رایحه جدید". تولید رایحه جدید، نیاز به واحد تحقیق و توسعه داره مخصوصا کارهایی که بهشون "نیش" یا متمایز می گن. تمامی این موارد هزینه بر هست. برای حفظ سود دو کار میشه انجام داد: کم کردن کیفیت رایحه و ثایت نکه داشتن قیمت (مثل Antaeus) یا ثابت نگه داشتن کیفیت رایحه (بجز روایح حیوانی) و بالا بردن قیمت عطر (مثل M7). راهی که اکثر کارخانه ها پیش گرفتن، راه اول هست. تقریبا بیش از 90% تولیدات قبل از 1990 دوباره فرموله شدن. مواد حیوانی طبیعی با سنتزی جایگزین شده و درصد روغن های معطر به مراتب کمتر شده (مانند Kouros). توضیحات بیش از این از حوصله خواننده خراج هست.
تولیداتی مانند Nasomatto و Heeley دارای تولیداتی با غلظت های بسیار بالا از روغن عطر Extraite de parfum و Pure perfume هستند. این موارد رو با دیگر موارد عطری اشتباه نکنید. چون فلسفه تولید این محصولات جدا هست.
ارادتمند
Eng. Aramyan



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ فروردین - ۰۸:۵۰
#5

111
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 710
آفلاین
برای شما مثالی میزنم
شرکت فورد اتومبیل هایی تولید میکرد که به هیچ وجه خراب نمی شدن وسالها بدون تعمیر و اوراق شدن به کار کردن ادامه میدادن، در نتیجه فورد داشت به ورشکستگی میرسید. تا اینکه فهمید باید محصولاتی رو تولید کنه که تاریخ مصرف داشته باشن.
داستان ماندگاری عطر ها هم همینه.



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ فروردین - ۰۹:۱۲
#6

matavos
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 49
آفلاین
نقل قول:

111 نوشته:
برای شما مثالی میزنم
شرکت فورد اتومبیل هایی تولید میکرد که به هیچ وجه خراب نمی شدن وسالها بدون تعمیر و اوراق شدن به کار کردن ادامه میدادن، در نتیجه فورد داشت به ورشکستگی میرسید. تا اینکه فهمید باید محصولاتی رو تولید کنه که تاریخ مصرف داشته باشن.
داستان ماندگاری عطر ها هم همینه.

بسیار زیبا و صریح توضیح دادید. واقعا ممنون.
ارادتمند
Eng. Aramyan



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ فروردین - ۰۹:۱۳
#7

111
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 710
آفلاین
درود بر شما دوست من



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ فروردین - ۲۳:۵۴
#8

keyvan2013
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 96
آفلاین
نقل قول:

111 نوشته:
درود بر شما دوست من


مثال زیبائی زدید ولی در خصوص عطر من اینطور فکر نمیکنم.
دقت کردین وقتی یه موزیک بسیار زیبا، که بسیار دوستش دارینو زیاد گوش میدین چقدر براتون خسته کننده میشه
شما تصور کن اگه قرار باشه از صبح دوستداشتنی ترین رایحه رو دائم استشمام کنی در مدت کوتاهی اون رایحه جذابیتی برات نداره. اصلا موافق این نیستم که به مدت 10-12 ساعت یه رایحه رو استشمام کنم
بخدا این سلولهای بویایی هم احتیاج به استراحت داره
در خصوص پخش بو:
چرا بعضیا فکر میکنن بوی رایحشون باید از یه فرسخی توسط دیگران استشمام بشه؟ فکر میکنم دایره ای به شعاع 1/5متر از بدن برای پخش بو کافی باشه



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۸ فروردین - ۰۸:۵۸
#9

sajjad
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 569
آفلاین
نقل قول:

fery نوشته:

همانطور که می دانیم عطرها پیام های متفاوتی دارند
مثل:
رایحه گل رز،حضور در کنار دریا،بوی مرکبات،حس شکلات،بوی وانیل که مواد سازنده عطر موثر در ایجاد این رایحه ها می باشد اجزا سازنده عطرواستفاده از چوب سندل وبعضی روغن های اسانس دار ورایحه گل رز تاثیر بسیاری در بالا بودن قیمت عطر دارند
کارخانه های جهان سوم در صد مواد معطر را کم می کنند تا هزینه تمام شده کاهش یابد از مواد اولیه درجه 2 استفاده نموده واز خالص بودن عطر می کاهندکه این عوامل شدت وماندگاری عطر را پایین می آوردتاامکان خرید برای کلیه افرادمقدور باشدمن هم مثل شما با پخش بو متوسط موافقم چون قرار خودمون از رایحه عطرمون لذت ببریم نه تمام افرادی که در کنار ما حضوردارند
ماندگاری هم زیاد ملاک در خرید عطر برای من نیست چون هروقت حضورش را کم رنگ حس کنم بسویش می شتابم تا فاصله بین ماکم گردد من عطری که صبح استفاده می کنم همیشه همراهم هست


کاملا با شما و دوست عزیزمان موافقم
منم بیشتر دوست دارم خودم لذت ببرم تا دیگران
چون شاید رایحه ای که من دوست دارم با سلیقه ی دیگران نخونه و اونا رو اذیت کنه،یکیش باجناق خودم اون کاملا تلخ دوست داره و تند منم ملایم و شیرین اون عطری از شرکت Amouage میزنه که من حالم بهم میخوره پخش بوشم خیلی زیاده اصلا نمیتونم پیش باجناقم وایستم اونم عاشق عطرشه،
خوب به همین خاطر بهتره عطرامون پخش بو و ماندگاری متوسطی داشته باشه مخصوصا پخش بو چون وقتی خودمون عطری رو میزنیم بعد یه مدت کوتاهی دیگه خودمون متوجه بوی عطرمون نمیشیم چون عادت میکنه دماغمون به اصطلاح به بوی عطر و بیشتر دیگران متوجه بوی عطرمون میشن تا خودمون



پاسخ به: ماندگاری و پخش بو، مسئله کدام است؟
تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۸ فروردین - ۰۹:۱۹
#10
پای ثابت لیلیوم
پای ثابت لیلیوم

fery
نمایش اطلاعات کاربر
پیام: 1256
آفلاین
نقل قول:

sajjad نوشته:
نقل قول:



[quote]کاملا با شما و دوست عزیزمان موافقم
منم بیشتر دوست دارم خودم لذت ببرم تا دیگران
چون شاید رایحه ای که من دوست دارم با سلیقه ی دیگران نخونه و اونا رو اذیت کنه،یکیش باجناق خودم اون کاملا تلخ دوست داره و تند منم ملایم و شیرین اون عطری از شرکت Amouage میزنه که من حالم بهم میخوره پخش بوشم خیلی زیاده اصلا نمیتونم پیش باجناقم وایستم اونم عاشق عطرشه،
خوب به همین خاطر بهتره عطرامون پخش بو و ماندگاری متوسطی داشته باشه مخصوصا پخش بو چون وقتی خودمون عطری رو میزنیم بعد یه مدت کوتاهی دیگه خودمون متوجه بوی عطرمون نمیشیم چون عادت میکنه دماغمون به اصطلاح به بوی عطر و بیشتر دیگران متوجه بوی عطرمون میشن تا خودمون


سجاد عزيز
در مورد برند Amouage چقدر اطلاع داري؟
كدوم عطرو از Amouage استفاده مي كنه؟







در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان



[جستجوی پیشرفته]


دسترسی سریع

درباره لیلیوم

وبسايت ليليوم در مردادماه سال 1389 فعاليت خود را به صورت رسمي آغاز نمود . در سال 1389 با هدف گذاري دقيق و برنامه ريزي منسجم جمع آوري مطالب اين سايت توسط تيم كارشناسي ليليوم آغاز گرديد ، مديران سايت با اهدافي نظير سهولت در خريد ، اطلاع رساني علمي و دقيق ، برقراري ارتباط مستقيم با مصرف كننده نهايي ، معرفي جديدترين عطرهاي روز دنيا ، ايجاد دانشنامه ي عطر و ادكلن و در اختيار گذاشتن قيمتهاي لحظه اي برنامه هاي كوتاه مدت و دراز مدت خود را تدوين نمودند .